Oetellicht
Rozen zijn rood,
de lucht is inmiddels weer blauw,
maar goh Oeteldonk, ik mis jou…
*
Een paar weken geleden was carnaval aan,
maar nu weet ik niet waar ik heen moet gaan.
Zo zielsverloren en alleen,
Ga ik nergens meer heen.
*
Het is nog zo lang en zo ver weg,
ik denk dat ik dit namens alle Bosschenaren zeg.
*
Kan carnaval niet het hele jaar zijn?
Altijd aanwezig op onze tijdlijn?
*
Ik ga daarom op zoek in de stad naar een vaste plek,
Want ergens daarbuiten, dat lijkt mij een beetje gek.
– Oetelke
